Sunday, 17 February 2013

SEM 4 ...

Assalamualaikum wbt n hai..
ini cerita sebelum ke kelas pertama untuk sem 4.. sebenarnya, aku dah hampir 5 hari balik dekat kolej, menjalankan amanah yang diterima.. banyak dugaan aku tempuh..

hari pertama, aku nak balik kolej.. ada masalah transport, dahulunya ada yang boleh menghantar tapi atas masalah teknikal + bawa lagi bagasi 20 kg.. membawa diri lah juga naik teksi alone.. melayang - layang duit dunia.. meninggalkan Mr.D dirumah , kerana jangkanya naik bas.. ok .. haha..

sampai - sampai di kolej, tarikh bagasi dengan iringan angin petang.. kesunyian blok amat terasa.. malam nya meeting event dah bermula.. dengan ditemani diri ini + eksekutif yang lain , akan ku berkata juga walaupun hampa.. aku tidak menyalahkan sesiapa.. tetapi ini realiti,.. hidup memang begini..

dan hari - hari berikutnya... terima , berkata, membantah jauh sekali.. senyum menemani diri.. keputusan peperiksaan yang cantik itu .. wahh .. sungguh Allah swt sayang aku.. rakan penghibur hariku.. sebak didada bila berkata dengan ibuku.. maafkan akak mak, akak dah cuba.. 
itu mungkin bukan rezekiku.. akan kucari dengan redhaMu.. 

ada berkata masa masih panjang tapi bagiku masa semakin singkat.. hidup semakin diburu.. kadang - kadang ia nampak seperti tamak.. tamak tanpa disedari.. sejujurnya, aku menerima amanah ini.. aku tidak meminta.. dan aku cuba jalankannya dengan betul.. aku cuba bersabar selagi termampu..
mata mengantuk..
maafkan aku & terima kasih atas segalanya..aku manusia biasa.. kata mereka kita tak akan pernah lari dari 'fail' .. kerana fail itu mengajar erti kehidupan.. tahniah kuucapkan kepada mereka ynag dapat keputusan yang cemerlang..aku tumpang gembira..


ok, story mory sangat. berhenti di sini.. esok kelas woi.. MGM ...aummm~ 

selamat malam.. peace!!

No comments :

Post a Comment