Friday, 30 August 2013

Riba atau tidak?


 Assalamualaikum wbt dan hai. Malam ini adalah malam Hari Kemerdekaan ke-56 tahun, Alhamdulillah untuk bumi Malaysia yang boleh dikatakan aman dan berdaulat. ^_^. Oh, sebenarnya ini bukan kisah kemerdekaan tapi sebenarnya nak kongsikan sesuatu yang mungkin bermanfaat untuk kita semua, mungkin ada yang sudah mengetahuinya kan. Tak kisah lah ai nak kongsi jua. 
Begini kisahnya, ketika itu aku masih di alam matrikulasi. Pabila keluar ke pekan atau bandar,  selalu nak keluarkan duit dan kekadang tu aku keluarkan duit daripada bank menggunakan mesin atm yang berbeza bank nya. Jadi, akan dikenakan caj RM 1 gitulah. Satu hari tu, adalah seorang rakan cerita cerita, then tak ingat lah macamana boleh cerita hal keluar duit. Dia cakap caj yang aku mentionkan di atas tu adalah riba. Aku mcm 'hang' kejap ketika itu.
...
...

 Walaupun kisah yang aku ceritakan di atas sudah berlalu beberapa tahun lepas. Baru baru ini terlintas dekat otak untuk bertanyakan kepada seorang blogger, apabila sedang membaca kisah riba dalam blog beliau. Jadi inilah jawapannya.




Begitulah jawapan beliau. wallahu'alam.
#correctMeIfI'mWrong

Terima Kasih
Singgah lagi ^__^

No comments :

Post a Comment